Studenten Mindfulness Training

Studenten hebben het vaak druk. Heel druk! Misschien soms een beetje te druk. Dit veroorzaakt vaak stress, vermoeidheid, even door de bomen het bos niet meer zien en slapeloze nachten door als maar piekeren en malen over alles wat nog optijd af moet voor de deadline. Daarnaast heb je vaak nog je vrienden, familie en bijbaantje die je wilt onderhouden. Je sport die je moeten beoefenen en misschien dat vriendje of vriendinnetje die je ook nog een beetje aandacht wilt geven. En dan heb ik nog niet eens gesproken over de prestatiedruk (op social media) wat steeds meer en meer een hype is. Ik heb een tijdje onderzoek gedaan op internet en ik ben geschrokken van de cijfers die ik te zien kreeg. En daarom heb ik speciaal voor jou als student een pakket samengesteld.

De 8-Weekse Online Mindfulness Training met Bo Slatérus-Manni

8 lessen in 8 weken | 50+ videolessen | meditaties | mooie muziek wekelijks 1 op 1 coaching gesprekken gratis online welkomstgesprek | uitgebreid werkboek met verschillende opdrachten, theorieën, oefeningen en handige tools die je gelijk kan toepassen | Half jaar toegang

Wat kan je verwachten

De 8-weekse online mindfulness training is een onlineprogramma op het gebied van mindfulness, persoonlijke ontwikkeling en mindset. De training bestaat uit 8 lessen die verdeeld zijn over 8 weken. Elke week (les) behandelen we een ander thema met bijpassende theorie, opdrachten, oefeningen en meditaties. De les wordt afgesloten met opdrachten die je bij jezelf kan toepassen en oefenen.

De thema’s zijn gebaseerd op de dagelijkse gang van zaken. En helpen je om inzicht te krijgen hoe jij hier nu mee omgaat, wat je kan veranderen of verbeteren. Het vergroot je bewustzijn, zelfinzicht, persoonlijke groei en mindset.

Omdat ik jou zo goed mogelijk wil trainen hebben we elke week (8 keer in totaal) een 1 op 1 coaching gesprek om je vragen, resultaten en voortgang te bespreken. Het is dus een onlineprogramma maar we hebben zeker een interactie met elkaar.

Wat ga je leren?

WEEK 1: DE AUTOMATISCHE PILOOT

De automatische piloot loopt als een rode draad door deze training heen. In deze les gaan we doormiddel van oefeningen en theorie alvast kennis maken met je eigen automatische (gedachten) patronen.

WEEK 2: OMGAAN MET OBSTAKELS

Obstakels die zijn er elke dag, groot of klein, we komen er niet onderuit. Maar wat maakt voor jou dat iets een obstakel is? En hoe ga jij hier in het dagelijks leven mee om? Obstakels komen o.a. voort uit onze conditionering. In deze les ga ik je uitleggen wat dat betekent en hoe dit op sommige vlakken ons dagelijks leven beïnvloed. Het geeft je helderheid en inzicht hoe jij in het dagelijks leven met jouw obstakels omgaat en hoe je dit kan veranderen/verbeteren.

WEEK 3: JE GRENZEN LEREN KENNEN

Heb jij ook wel eens het gevoel dat je net even iets te vaak over je grens heen gaat? Waarom vinden wij het zo lastig om onze grenzen aan te geven? Wat zijn precies je grenzen? En is ‘NEE’ zeggen tegen een ander egoïstisch? In deze les gaan we hier uitvoerig mee aan de gang.

WEEK 4: STRESS 

Stress is een belangrijk onderwerp in onze maatschappij. Stress ligt voortdurend op de loer. Hoe ga jij hier in het dagelijks leven mee om? Ik ga je uitleggen welke verschillende stress er allemaal is en hoe je deze van elkaar kan onderscheiden. We gaan oefeningen doen om stress bij jezelf te onderzoeken.

WEEK 5: ACCEPTATIE EN VERANDERING

In deze les gaan we verder met het thema stress. We gaan verschillende oefeningen doen om stress bij jezelf je herkennen. En welke handelingen je dan het beste kan uitvoeren en welke niet. Daarnaast krijg je een handige tool mee om situaties in je dagelijks leven beter te accepteren en te veranderen.

WEEK 6: DE KRACHT VAN JE GEDACHTEN

Piekeren, malen en zorgen maken. Daar zijn we heel goed in. In deze les leer ik je omgaan met je gedachten. Welke effecten hebben jouw gedachten op jouw dagelijks leven?

WEEK 7: WANT JE LEEFT VANDAAG

Je krijgt handige tools die jou inzicht geven in, hoe jij je tijd besteedt, waaraan en met wie. Je leert time managen.

WEEK 8: ENJOY THE MINDFUL MOMENTS

Korte terugblik op alles wat we gedaan hebben. De laatste handige tools, oefeningen en meditatietechnieken worden met je behandeld om zo je nieuwe lifestyle door te zetten.

‘’Alles wat ik de afgelopen jaren heb geleerd op het gebied van persoonlijke ontwikkeling, mindset en mindfulness heb ik voor jou in deze 8-weekse online mindfulness training gestopt’’.

 

Waarom zou je meedoen?

In 2016 ben ik zelf in aanraking gekomen met mindfulness. Ik was net gestopt met mijn HBO opleiding omdat ik door mijn studie bijna tegen een burn-out aan liep. De mindfulness training was voor mij zo’n waardevolle en gave ervaring dat ik me hier verder in ben gaan verdiepen. Ik heb veel boeken gelezen, seminars gevolgd en opleidingen gedaan om mezelf persoonlijk verder te ontwikkelen. Inmiddels geef ik zelf les in mindfulness en alles wat ik de afgelopen jaren heb geleerd op dit gebied en op persoonlijke ontwikkeling en mindset, heb ik voor jou in deze 8-weekse training gestopt. Het is voor mij zo’n waardevolle toevoeging in mijn dagelijks leven gebleken dat ik jou dit ook graag wil leren.

Omdat het een online trainingsprogramma is kan je dit geheel in je eigen tempo doen. Wanneer en hoelaat jij wilt.  

De training duurt 8 weken maar jij hebt een half jaar toegang tot dit programma om het echt in je eigen tempo te volgen.

Wat levert het je op?

Mindfulness is wetenschappelijk bewezen en er is al veel onderzoek gedaan naar de effecten van mindfulness en meditatie. Na de 8-weekse training zijn de volgende effecten zichtbaar:

  • Bewustwording in je dagelijks leven
  • Je ervaart minder stress
  • Meer rust in je hoofd
  • Je kan je meer ontspannen gaan voelen
  • Je wordt bewuster van je ademhaling/ lijf/ emoties/ gedachten
  • Je kunt je beter concentreren (tijdwinst)
  • Je kunt geduldiger worden
  • Je kunt situaties beter accepteren en loslaten
  • Je kunt beter omgaan met je emoties
  • Je kunt negatief gedrag herkennen en omzetten in positief gedrag
  • Minder piekeren
  • Je leert je gedachten herkennen/ wegsturen
  • Het verbetert je denkvermogen
  • Helpt om inzicht te krijgen in automatische (gedachten) patronen
  • Je leert anders met je ‘problemen’ om te gaan

Deze effecten worden behandeld in de verschillende thema’s. Ik geef jou dus alle tools die je nodig hebt maar, je zal zelf in actie moeten komen. Hoe meer aandacht en tijd jij besteed aan je nieuwe lifestyle des te beter de effecten zichtbaar bij jou zullen worden.

Voor wie is deze training

Voor elke student <27 jaar die behoeften heeft aan deze online mindfulness training.

147 euro